Followers

Tuesday, April 10, 2012

padan muka aku..

                       assalammualaikum...


wahh..seronok an bila dapat lepak kat umah..maklum la dah penat bekerja...sekali sekala memalaskan diri memey terasa nikmat la an..hehehe..sebenarnya aku cuti dari ari jumaat ari tu..tp mcm biasa la,balik melaka..nnnnnn..bila dah balik melaka memey harapan la an nak merasa rehat..ade jer activiti nak kena buat..nak2 plak tinggal sebulan lagi jer majlis perkhawinan along nie an..haaa..sendiri mau ingat..sebut pasal persiapan nie an,teringat plak kat peristiwa y berlaku ari tu..adooiii..memey malang tul la kali nie balik melaka..ak balik jumaat malam..memey dah xsempat2 nk tunggu siang an..sanggup berebut ngn owg len nak nek ktm nie..smpe kt tbs bas pilihan pertama mayang sari dh full..y ade trans jer..so layan la..bus pukul 8.45pm..tggu bus ok la sekejab jer..alhamdulillah x delay mcm ari tu..naik2bus jer tanpa berpikir panjang ak terus lelapkan mata..ade peluang nk rehat an..so xbaik membazir...hehehe..so sepanjang perjalanan tu memey xtaw la pe y berlaku an..maklum la puteri beradu..boomm meletup pun xseda..hahahha...sampai jer kat melaka..jam menunjuk an tepat pukul 10.40 malam waktu nando's ( sbb jam tangan aku set ikut timing nando's..xnk lambat an..heehhe... ) mcm biasa la menanti mereka tuk amek aku..nak di jadikan cerita,aku sesat,g tunggu kat tempat lain..maklum la biasa aku balik siang,g amek keter kat along terus balik umah..mane la tahu sangat nak tunggu2 kat mne an..bila kne menunggu nie ikut suka aku jer nak tunggu kat mne..memey lari la..hehehe..y tukang amek aku plak semua tertinggal hp kat umah..patut la aku msg,call xberbalas..agak terseksa gak la an..menanti tanpa jawapan..dah la hampir tengah malam..terasa gak la kedinginan tu..tapi alhamdulillah sejam kemudian selamat la aku sampai di rumah..bermakna sejam la ak tersadai kat tepi jalan tu an..ishh..ishhh..ishhh....sedih2..huhuhu...sampai kat umah lepak2 kejab mandi n terus tidur..kepenatan la konon an..hehehe...
keesokan hari aku bangun pukul 9 lebih..tu pun sabab "siren" mak dah berbunyi an..so kne la bangun..kang benda len berbunyi g parah..hehhee..bakal besan dy nak dtg mau xdy rungsing..mne nk masak g..mne nk kemas umah lagi..so mengharap an bantuan la tu..hehehe..ye la..ye la..buat la pape y patut..tp ape y ak buat ek..?klo xsilap bangun2..terus mandi..men ngn aariz n tgk karton..hehhehe..ha tolong la tu an..tlg jage aariz..tlg..tlg...tlg..hihihi..bila tetamu datang tugas aku macam biasala..buat air..dowg xtaw aku dah baca jampi serapah,pelembut atie dalam tu..hehehe..siap tugas aku aku sambung men balik ngan anak sedara kesayangan aku tu kat bilik belakang..y paling tak tahan tu,aku rasa sebelum aku keluar aku buat klcc tuk dy guna blog2 kayu tu..tapi bila aku masuk klcc dh xde..ok la dy wat building baru..tapi macam pelik jer aku tengok,so aku pun tanya la an, "aariz buat apa tu syg..?" n dgn slumberland jer dy menjawab "aariz buat kubur aunty..tanah kubur 7.30mlm di astro oasis.." ya salam..nak pengsan aku dengar jawapan dy..nasib xberderai gelak aku kang tokojut la totamu kek dopan tu..huk alooo..haru tul budak nie..mentel aku dibuatnya..punya banyak dy boleh wat y satu tu gak y dy nk..siap tanya aku lagi "aunty best xmasuk kubur..?" aduuhhh jemmmm...kronik dh pengaruh tv..hahahha..patut la ibu dy kit ultraman hahahhaa...aariz..aariz...ur so funny u kno..hahaha..bila tetamu dah balik,aku n aariz kelaparan..almaklum la kteowg jer y xmakan an..y len dh makan lontong..aku nie name jer darah minang kg kat johor,pedas xmakan lontong xmakan..kuah lemak xmakan..apa pun xboleh..so cadangan along kiteowg g mcD..huk alo "amareka" la mu nie...hahahahha..aku ngan aariz memey suka la..nugget n mC bite an peberet kiteowg..tambah milo xnk ais..haaa..jgn jeles taw..selera sama..senang..hahha..sambil aariz main kat play ground tu aku makan..sambil aariz makan aku xleh men..budak2 sahaja..so aku makan juga..hahahhaa..sejam gak r lepak kat sana..peh tu balik umah n aku mcm biasa sambung tido...hehehe..xtaw la aku tido bpe jam tp sedo2 aariz kejut aku..bangun2 siap2 terus g mydin..nk cri pape y patut...aku pun tompang la sekaki..tp asenyer bukan sekaki..dgn barang aku dan mcm serba satu aku tgk..haa...lupa diri an..sana murah..sini murah..men capai jer..hooo..syokk tul an..sekali sampai kat kaunter amek ko serat lebih..ok g la sbb memey cash ade..bila nk tambah wit poket balik bru sedor atm card xde....dan2 tu gak adik call bgtaw dy dah masuk an balik duit aku dlm bank td..waaaaa...klo taw xde atm card bek suh adik bank in dlm acc along...leh gak kuarrr....haaa...memey belajo erti penyesalan la an..huhuhu..duit ngam2 tinggal tambang balik kl jer..aduhhh..parah2..so nak xnak buat la muka kasian kat along an..untung2 dpt r sekeping..hehehe...thank along..t aku bayo balik..hahhaha..
xcukup dgn tu b4 balik aku sempat settle an mane y patut dulu..contohnyer anto kain tuk jahit langsir or anto kain langsir tuk jahit..wat ever la an..janji ad jahit ade kain langsir..hehehe..peh tu g tailor jab tuk tempah baju tuk majlis nanti..tinggal sebulan jer g..hehehe..dah settle sume tu bru la aku boleh balik..memey best bila kat umah dh panas terik tp sampai kat melaka sentral ujan lebat bagai nk rak..wooo..terbaik la..nak xnak langgar jer la..xan nk tido dlm keter..huhu..anywere alhamdulillah selamat gak semuanya..bus ade kul 3.30pm..so aku sampai dlm pukul 6pm...berakhirla perjalanan aku di melaka tuk bulan nie..next holy memey lame terus sbb dh masuk cuti tuk wedding along terus..seminggu aku apply mcm aku plak y bersanding an..penganting pun xdpt cuti lamam mcm tu..hahahaha..i like to be over..kahkahkah..
ok guy enough for to day..see u soon..muah..muahhh..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts