Followers

Sunday, November 25, 2012

Pasrah atau Redha..?

          selama aku hidup y selalu aku perhatikan adalah kebahagiaan orang..nampak kegembiraan diraut wajah mereka semua..sentiasa berteman..ceria...dan sejujurnya aku sendiri mencuri kebahagiaan mereka..kerna aku xpunya kebahagian aku sendiri..setiap kali aku nampak insan2 len berketawa,aku bayangkan aku ditempat mereka..senyuman itu,ketawa itu,kecerian itu milik aku,tapi hakikatnya kesepian masih lagi peneman hidup ku..kesunyian adalah sahabat ku..aku inginkan satu dunia dalam hidup ku..tapi tak seorang pun inginkan aku dalam hidup mereka..aku sentiasa ada tuk sesiapa sahaja y memerlukan aku,tapi aku kehilangan arah bila aku perlukan seseorang..aku sanggup lakukan apa saja untuk kembalikan senyuman di wajah mereka..tapi memikirkan mereka,mutiara jernihku acap kali minitis..lantas perkataan "kenapa?" kembali menerjah mindaku..kenapa aku begini..?kenapa kebahagian bukan milikku..?kenapa itu..?kenapa ini..?kenapa..?kenapa..?dan kenapa..?persoalan tanpa jawapan..samaada tak ketemui lagi atau memang tak akan pernah punya jawapan..

         hatiku ingin mencintai seseorang..terlalu dahagakan kasih sayang dari seseorang..kempunankan belaian dari seseorang..tika ada insan yang datang mengetuk pintu hatiku,rasa ragu2 mengunci rapat hatiku..mungkin kerna kekecewaan semalam..kepedihan lampau,dan keperitan silam membuat aku takut tuk memiliki cinta walaupun pada hakikatnya itu y aku dambarkan..namun kala pintu hatiku tiba2 terbuka untuk mencintai seseorang,dia pula bukan takdirku..kejamkan permainan takdir..perlukah aku salahkan takdir..?kejamkah aku kalau menyalahkan takdir..

         apa y aku ingin kan sekarang adalah kebahagian aku..samaada aku berteman atau bersendirian,aku hanya ingin bahagia..andai angan2 y bisa buat aku bahagia,aku akan terus berangan2..andai dengan melihat orang lain bahagia aku akan terut rasa bahagia,maka aku akan terus memerhatikan mereka..andai dengan sentiasa ada untuk mereka y membuat aku bahagia,maka aku akan terus ada tuk mereka..takan pernah lelah..takan pernah menyesal..takan pernah putus asa..mungkin sekarang aku cuma pasrah,namun aku mohon kekuatan agar satu masa nanti aku mampu redha dengan semua nie..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts